Firea nu renunta la benzile unice. Solutia pentru traficul de vis: lasa-ti, ba, masina acasa!

restrictii de circulatie

Intr-o incercare de a mai diminua gustul amar lasat bucurestenilor dupa experimentul de luni cu benzile unice din Nordul Capitalei, Primaria Generala a incropit un comunicat de presa in care ne informeaza ca ambuteiajele din Bucuresti sunt cauzate de numarul mare de masini. Vrem nu vrem, adevarul este ca orasul este plin pana la refuz de autovehicule, iar traficul nu poate fi …roz. Mai grav este ca la orizont nu se intrevede nicio rezolvare concreta pentru noi. A, ba da, solutia este sa renuntam la masini. Intrebarea care apare este daca lumea este dispusa sa renunte la masina proprie in favoarea mijloacelor de transport in comun ale RATB sau in favoarea metroului… Cum care mijloace de transport? Alea in care, la orele de varf, circulam striviti, ca-n conserve.

Potrivit informatiilor de la Primaria Capitalei, in ultimele patru luni, au fost inmatriculate nu mai putin de 30.000 de masini, o cifra imensa pentru traficul si asa gatuit din oras.  “Din orice perspectiva am privi insa problema traficului, realitatea este una singura: avem inmatriculate in București, la final de aprilie, 1,274 milioane de autovehicule, plus alte 155.000 inmatriculate in Ilfov. Fata de finalul anului trecut se inregistreaza, in doar 4 luni, o crestere a parcului auto din zona metropolitana Bucuresti de peste 30.000 de unitati. La acestea se adauga autovehiculele, deloc putine, care tranziteaza zilnic Bucurestiul, precum si cele inmatriculate in alte judete sau alte tari ale caror proprietari locuiesc, de fapt, aici“, afirma Gabriela Firea.

Primarul mai spune ca fara masuri de descurajare a traficului rutier, vom avea, in scurt timp, un oras complet blocat.

benzi unice

(foto: captura Antena 3)

Prin urmare, fara masuri de descurajare a traficului rutier,  vom avea in foarte scurt timp un oras complet blocat. Pentru inceput avem in vedere doar masuri care sa stimuleze conformarea voluntara, de genul incurajarii transportului in comun sau a celui ecologic, dar in perspectiva nu excludem si alt gen de masuri

Din pacate pentru edilul Capitalei, pe care multi bucuresteni il vor plecat de la Primarie la doar un an de la preluarea mandatului, strategia pe care incearca sa o aplice pentru asa-numita fluidizare a traficului este una care se sparge in capul celor care circula prin Bucuresti. Asta pentru ca proiectul respectiv, inclusiv implementarea benzilor unice pentru transportul in comun, este aplicat de la cap la coada, anapoda, pe genunchi etc. Mai exact, in loc sa puna la punct parcari la marginea orasului, sa extinda reteaua de metrou si sa suplimenteze numarul de masini ale RATB, primaria a pornit cu sfarsitul, respectiv implementarea benzilor unice. Mai tineti minte, nu-i asa, ne intrebam intr-un articol publicat recent “Cine o saboteaza pe primarita Gabriela Firea?“. Aceeasi intrebare ne vine in minte si acum. Cine o sfatuieste pe Gabriela Firea sa dea unda verde unor proiecte care nu doar ca nu au o logica elementara, ci intind si mai mult nervii locuitorilor Capitalei?

Culmea este ca in ciuda experimentului esuat de luni dimineata, care a blocat practic circulatia in Nordul Bucurestiului, Gabriela Firea ne spune fara niciun fel de ezitare: “Nu se pune in niciun caz problema sa renuntam la culoarele unice“.  Cand vom redeveni cobaii din experimentul de managament al traficului din Capitala? Probabil dupa ce incepe vacanta de vara…

Care sunt proiectele Primariei Bucuresti concepute sa fluidizeze traficul rutier (incluse in Planul de Mobilitate Urbana Durabila 2016-2030), in afara de introducerea benzilor unice? Citam din acelasi comunicat si parca suntem teleportati inapoi in timp, cu un an, in campania electorala:

  • achizitia a : 100 troleibuze, 100 de tramvaie si 400 de autobuze, pentru inceput.  Proiectul mai presupune si modernizarea infrastructurii de tramvai si extinderea acesteia cu 41 km de cale dubla, precum si reabilitarea a aproximativ 1800 de statii,
  • constructia de parcari  de tip Park & Ride la punctele cheie de intrare in oras;
  • constructia de parcari subterane;
  • amenajare si largire Prelungirea Ghencea;
  • largire str. Jandarmeriei;
  • reconfigurarea intregii zone de birouri Pipera – str. Fabrica de Glucoza, str. D. Pompeiu, str. Petricani, str. Andronache, sos. Colentina;
  • amenajarea infrastructurii utilitare pentru biciclete (piste si locuri de parcare), precum si extinderea sistemului de inchiriere biciclete (bike-sharing);
  • crearea de noi zone cu prioritate pentru pietoni si biciclisti in centrul orasului, concomitent cu modernizarea spatiul urban public si imbunatatirea conditiilor de accesibilitate pentru persoane cu mobilitate redusa;
  • regandirea si extinderea sistemului de management al traficului;

Sursa: PMB

Leave a Reply

Your email address will not be published.

thirteen + 10 =