Potrivit informatiilor de la Primaria Capitalei, in ultimele patru luni, au fost inmatriculate nu mai putin de 30.000 de masini, o cifra imensa pentru traficul si asa gatuit din oras. “Din orice perspectiva am privi insa problema traficului, realitatea este una singura: avem inmatriculate in București, la final de aprilie, 1,274 milioane de autovehicule, plus alte 155.000 inmatriculate in Ilfov. Fata de finalul anului trecut se inregistreaza, in doar 4 luni, o crestere a parcului auto din zona metropolitana Bucuresti de peste 30.000 de unitati. La acestea se adauga autovehiculele, deloc putine, care tranziteaza zilnic Bucurestiul, precum si cele inmatriculate in alte judete sau alte tari ale caror proprietari locuiesc, de fapt, aici“, afirma Gabriela Firea.
Primarul mai spune ca fara masuri de descurajare a traficului rutier, vom avea, in scurt timp, un oras complet blocat.
(foto: captura Antena 3)
“Prin urmare, fara masuri de descurajare a traficului rutier, vom avea in foarte scurt timp un oras complet blocat. Pentru inceput avem in vedere doar masuri care sa stimuleze conformarea voluntara, de genul incurajarii transportului in comun sau a celui ecologic, dar in perspectiva nu excludem si alt gen de masuri”
Din pacate pentru edilul Capitalei, pe care multi bucuresteni il vor plecat de la Primarie la doar un an de la preluarea mandatului, strategia pe care incearca sa o aplice pentru asa-numita fluidizare a traficului este una care se sparge in capul celor care circula prin Bucuresti. Asta pentru ca proiectul respectiv, inclusiv implementarea benzilor unice pentru transportul in comun, este aplicat de la cap la coada, anapoda, pe genunchi etc. Mai exact, in loc sa puna la punct parcari la marginea orasului, sa extinda reteaua de metrou si sa suplimenteze numarul de masini ale RATB, primaria a pornit cu sfarsitul, respectiv implementarea benzilor unice. Mai tineti minte, nu-i asa, ne intrebam intr-un articol publicat recent “Cine o saboteaza pe primarita Gabriela Firea?“. Aceeasi intrebare ne vine in minte si acum. Cine o sfatuieste pe Gabriela Firea sa dea unda verde unor proiecte care nu doar ca nu au o logica elementara, ci intind si mai mult nervii locuitorilor Capitalei?
Culmea este ca in ciuda experimentului esuat de luni dimineata, care a blocat practic circulatia in Nordul Bucurestiului, Gabriela Firea ne spune fara niciun fel de ezitare: “Nu se pune in niciun caz problema sa renuntam la culoarele unice“. Cand vom redeveni cobaii din experimentul de managament al traficului din Capitala? Probabil dupa ce incepe vacanta de vara…
Care sunt proiectele Primariei Bucuresti concepute sa fluidizeze traficul rutier (incluse in Planul de Mobilitate Urbana Durabila 2016-2030), in afara de introducerea benzilor unice? Citam din acelasi comunicat si parca suntem teleportati inapoi in timp, cu un an, in campania electorala:
Sursa: PMB