STB vrea sa bage bani in sisteme de asistenta pentru vatmani. Ce se intampla insa cu cele 100 de noi tramvaie promise?

tramvaie

STB a anuntat astazi ca intentioneaza sa investeasca in dotarea tramvaielor (da, alea dintre care mult abia se mai tin pe sine), cu sisteme de asistenta pentru vatmani. Mai exact, societatea de transport vrea sa puna pe tramvaie niste sisteme care sa reactioneze singure prin declansarea franei in cazul in care detecteaza un obstacol pe sine. Asta pentru ca sunt cazuri in care vatmanii “reactioneaza prea tarziu sau nu reactioneaza deloc”, dupa cum afirma chiar compania in comunicatul de presa. Ce se intampla insa cu cele 100 de tramvaie promise intai de Gabriela Firea, apoi de Nicusor Dan?

„Pentru imbunatatirea conditiilor de securitate a calatorilor in transportul public, precum si imbunatatirea conditiilor de munca pentru conducatorii de vehicule din cadrul STB SA, am decis instalarea sistemului anticoliziune, in prima faza pentru testare, pe un tramvai ce deserveste liniile depoului Bucurestii Noi, cu asistenta tehnica din partea Bosch. La finalul lunii aprilie, cand se finalizeaza perioada de proba, vom analiza posibilitatea de montare a sistemului si pe alte tramvaie modernizate”, a declarat Adrian Crit, Directorul General STB SA.

Potrivit STB, sistemul de asistenta consta intr-o camera multifunctionala, un senzor radar si o unitate de control. Camera multifunctionala monitorizeaza traiectoria din fata si transmite datele in timp real catre unitatea de control a senzorului radar. Luand in considerare viteza vehiculului, sistemul de control utilizeaza informatiile pentru a determina pericolul unei coliziuni. Combinarea datelor de la camera multifunctionala si de la senzorul radar cu raza medie de actiune imbunatateste detectarea obstacolelor. Principiul fuziunii datelor senzorilor, adoptat din domeniul dezvoltarii autovehiculelor autonome, imbina selectiv punctele forte ale mai multor principii de functionare ale senzorilor. In acest fel, se sporeste atat fiabilitatea, cat si disponibilitatea tehnologiei senzorilor.

Care ar fi beneficiile: Siguranta sporita pentru conducator si pasageri, precum si pentru toti ceilalti participanti la trafic; Intarzieri reduse datorita reducerii frecventei accidentelor; Disponibilitate sporita a vehiculelor pe sine, evitandu-se imobilizarea lor pentru reparatii; Costuri de reparatii mai mici prin evitarea sau reducerea pagubelor rezultate din accidente.

Ce se intampla insa cu cele 100 de noi tramvaie promise?

Dupa scandaluri peste scandaluri, licitatii anulate si alte metehne birocratice neaose, in luna decembrie anul trecut, viceprimarul Capitalei, Stelian Bujduveanu, declara ca “Bucurestiul va avea 100 de tramvaie noi!”, dupa ce Municipalitatea reusise sa plateasca avansul de 30% (adica vreo 300 de milioane de lei) pentru achizitia noilor tramvaie de la Astra Arad. Contractul cu Astra a fost semnat in mai 2021 (detalii AICI). Cica primele unitati ar urma sa fie livrate chiar in aceasta primavara. Contractul pentru cele 100 de tramvaie noi cu o lungime de 36 de metri a fost semnat in mai 2021 pentru aproape 850 de milioane lei, fonduri europene nerambursabile prin programul Ministerului Dezvoltarii.

Tramvaiele noi vor circula pe liniile 1, 10, 21, 25, 32, 40, 41 si 55, iar inelul principal al Capitalei are 26 km, din care doar sectiunea de 1,1 km de pe Vasile Milea inca nu este modernizata, fiind in santier. Liniile de tramvai 1 si 10 sunt printre cele mai aglomerate trasee din Bucuresti, cu 50.813 calatori pe zi, respectiv 51.026 calatori, potrivit statisticilor PMB.

SURSA

Leave a Reply

Your email address will not be published.

7 − three =