Potrivit declaratiilor facute in aceasta dimineata de directorul STB intr-o conferinta de presa, vor fi doua urmari de suportat de catre cei care au fortat legea: unele rezultate din regulamantul intern al companiei, iar altele de natura penala, pentru ca este vorba despre ilegalitati.
“Cu siguranta o sa fie angajati concediati, dupa analiza din comisiile de cercetare disciplinara”.
Va avea STB-ul personal sa completeze joburile vacante daca vor fi dati afara angajati in utma protestului? Se pare ca da, compania anuntand oficial, inca de ieri, ca face angajari, dupa cum scriam si noi. Potrivit lui Adrian Crit, doar in ziua de duminica au fost 230 de solicitari de angajare.
Legat de paguba creata bucurestenilor care au abonamente pentru transportul in comun, Crit a spus ca acestea vor fi prelungite cu numarul de zile in care nu s-a putut circula.
B365.ro scrie ca potrivit planului de achizitii, in anul 2022 se afla in curs de achizitionare 100 tramvaie (90 buc. cu lungime de 36 metri si 10 buc. bidirectionale cu lungime de 27 metri), 100 troleibuze cu autonomie, 100 autobuze electrice, proiecte aprobate prin hotarari ale Consiliului General al Municipiului Bucuresti, finantate din fonduri europene. Dintre acestea vor ajunge efectiv in circulatie in 2022 doar tramvaiele.
Dincolo de aceste promisiuni, am vrea sa intarim o ideea pe care am publicat-o deja in articolul nostru de vineri, cand scriam ca protestul nu are nimic de-a face cu revendicari si ca nu este vorba despre nimic altceva decat despre un razboi politic. Lucram cu marfa clientului, cum se spune, in cazul asta fiind vorba despre liderul de sindicat aflat in fruntea protestelor ilegale, Vasile Petrariu. Aveti mai jos doua declaratii (publicate initial de Libertatea), una din 2020 si una de acum, din 2022. Se bat cap in cap, in functie de cine se afla la putere!
Intr-un comunicat de presa din 17 iunie 2020, Petrariu a reactionat la acuzatiile lui Ciobanescu, in numele STB, si le-a respins categoric, acuzandu-l pe sindicalist ca „prezinta informatii tendentioase, false, cu scopul de a crea panica in randul calatorilor”. Vasile Petrariu ii asigura in comunicat pe cetateni ca vietile nu le sunt puse in pericol, „prin asa-zisele defecte ale vehiculelor”. „Sunt acuzatii grave, cum ca unii conducatori de vehicul ar fi obligati sa iasa in traseu cu masini defecte, ca ITP-ul este «masluit» etc. Acest domn uita ca niciun conducator nu are voie sa iasa pe traseu cu masina defecta si nici sa circule cu vehiculul defect, acest lucru fiind sanctionat si interzis de instructiunile de lucru, chiar sub sanctiunea concedierii”, scria Vasile Petrariu, in comunicatul din 2020.
Acum, Petrariu, aflat in prima linie a grevei STB din ultimele 4 zile, spunea ca unul dintre motivele pentru care angajatii protesteaza sunt problemele tehnice ale vehiculelor. „Avem in momentul de fata peste 400 de vehicule imobilizate, care nu pot sa iasa in traseu, iar cele care ies in traseu, au mari dificultati tehnice pentru ca avem foarte multe defecte zilnice din cauza ca nu avem piese de schimb”, a spus duminica, intr-o declaratie de presa, citat de Adevarul.
Concluzia o trageti voi