Potrivit lui Artimon, principalele probleme ale Metrorex sunt subfinanţarea cronică şi deficitul de personal, în prezent compania având nevoie de încă 800 de angajați.
“În conformitate cu Legea bugetului există un articol 73, alineatul 8, care nu-ţi dă voie să faci un buget dacă pierderile nu sunt mai mici cu dublul sumei cu care creşti salariile. Mai există această Ordonanţă potrivit căreia, dacă în 120 de zile de la aprobarea legii bugetului nu se aprobă bugetul societăţii comerciale, acea societate nu mai are dreptul la subvenţie. Este în mâna Guvernului să schimbe această Hotărâre de Guvern. (…) Dacă nu ai buget aprobat, nu mai dă subvenţie. Fără subvenţie, cum să funcţionezi? Trebuie scoasă această prevedere din Hotărârea Guvernului(…)”, a menţionat Marian Artimon.
“USLM face tot ce îi stă în putință să atragă atenţia opiniei publice că este cel mai mare risc, ca de la 15 mai metroul să nu mai circule, CFR Călători să nu mai circule, pentru că nu vor plăti datoriile”, a mai spus liderul sindical.