Pasajul Europa Unita este deschis traficului începând de ieri seară. Când va fi însă gata și pasajul de la Apărătorii Patriei?

Europa Unită

Început în februarie 2022, noul pasaj rutier suprateran din Sectorul 4, situat la intersecția dintre bulevardele Alexandru Obregia și Metalurgiei cu strada Turnu Măgurele, și botezat Europa Unită, a fost dat în folosință, ieri seară.

Pasajul are o lungime totală de 653 metri, însemnând un pod și două rampe de acces, una dinspre strada Caporal Luică, iar cealaltă dinspre strada Sergent Ion Iriceanu. Proiectat și construit pentru a fluidiza traficul într-una dintre cele mai aglomerate intersecții din Capitală, podul are două benzi de circulație pe sens, dispuse pe o parte carosabilă cu o lățime de 15 metri, precum și un inedit sistem de iluminat, “ce transformă întreaga construcție într-un reper arhitectural”.

Suprastructura pasajului, de tip mixt oțel-beton, se sprijină pe patru elemente de rezistență (două pile și două culee masive din beton armat), iar fiecare dintre acestea au ca fundație câte opt piloni forați la o adâncime de 25 de metri și cu un diametru de 1,5 metri, după cum anunță primăria de sector într-un comunicat de presă.

Proiectele din sector, 99% din bani europeni

Primarul Sectorului 4 a declarat, aseară, cu ocazia dării în folosință a noului pasaj, că investiția finalizată acum nu ar fi fost posibilă fără bani europeni. Practic, deși bugetul anual al sectorului 4 este de 100 – 120 de milioane de euro, execuția bugetară pe care administrația locală a avut-o în anul 2023, până la această ora, este de aproximativ 500 de milioane de euro.

“Bugetul sectorului 4, putem să spunem, metaforic vorbind, că este alcătuit 1% din contribuțiile locale și 99% din bani europeni. Asta este realitatea”, a mai declarat Daniel Băluță.

Ce investiții mai urmează anii viitori?

Fructificăm din plin șansa banilor europeni, fără de care multe dintre obiectivele Sectorului 4 nu ar fi putut să fie implementate. Am numit acest pasaj „Europa Unită” pentru a recunoaște și a mulțumi comunității europene pentru sprijinul pe care ni-l acordă. Acest pasaj reprezintă o piesă extrem de importantă, întrucât alături de celelalte pasaje pe care urmează să le construim – cel din Apărătorii Patriei și cel subteran, de sub Șoseaua Olteniței, vom închide inelul median  de circulație al Capitalei. Pe lângă acest inel median, tot pentru fluidizarea traficului, comunitatea Sectorului 4 a ridicat stația de metrou Tudor Arghezi, extrem de necesară pentru această zonă în care locuiesc acum zeci de mii de oameni. Nu ne vom opri aici, întrucât în anul 2024 scoatem la licitație prelungirea magistralei de metrou către comuna Berceni și continuăm procedurile pentru magistrala M4, de la Gara de Nord la Gara Progresul.

Întrebat de jurnaliști dacă poate estima o dată de finalizare pentru lucrările de la pasajul de al Apărătorii Patriei, edilul a spus:

“Estimarea pe care o avem este sfârșitul anului 2025, începutul anului 2026. Timpii de realizare ai unei astfel de lucrări sunt cuprinși între 18 și 24 de luni. De ce spun lucrul acesta? Pentru că, din păcate, pentru administrație în general, nu numai în București, ci este o problemă globală, sunt foarte multe lucrări finalizate, care nu îndeplinesc pașii birocratici normali. Vorbim aici, în mod deosebit, de recepție. Veți vedea în foarte multe locuri din țară organizări de șantier prezente la ani de zile după după finalizarea lucrărilor. Este foarte important alături de testele de rezistență să avem toată condescendența și să avem alături instituțiile statului român care se ocupă de siguranța unor astfel de lucrări.”

Leave a Reply

Your email address will not be published.

twelve + eight =