Din capitolul “Sa fie bine ca sa nu fie rau”… Primaria Capitalei a delegat pentru 10 ani transportul public din Bucuresti catre TPBI

transportul public

Vom avea un transport public de calitate, care va mai fi si mai predictibil, si mai civilizat si, mai ales, sustenabil, promite PMB, dar si Asociatia de Dezvoltare Intercomunitara pentru Transport Public Bucuresti – Ilfov, dupa delegarea serviciilor de transport public din Bucuresti catre asociatia mentionata mai sus. Decizia a devenit oficiala ieri, dupa ce consilierii generali si-au dat acordul pentru acest proiect de hotarare intr-o o sedinta cu ceva scantei.

Anuntul vine chiar de la Asociatia citata mai sus:

„Asociatia de Dezvoltare Intercomunitara pentru Transport Public Bucuresti – Ilfov (TPBI), ca reprezentant al intereselor calatorilor din regiune, a primit mandate speciale luni, 19.07.2021, pentru delegarea serviciului public de transport de calatori catre operatori.

Consiliul General al Municipiului Bucuresti (CGMB) a aprobat „Proiectul de hotarare privind acordarea de mandate speciale TPBI, pentru delegarea serviciului public de transport local de calatori catre operatori regionali”, precum si „Proiectul de hotarare privind avizarea contractelor de delegare a gestiunii serviciului public de transport, in arealul deservit de TPBI pe o perioada de 10 ani”.

In urma votului „pentru”, exprimat de toti cei 50 de consilieri generali prezenti (din totalul celor 55 alesi), contractele de delegare ale operatorilor STB SA, STV SA, STCM Ecotrans SRL si Regio Serv Transport SRL vor fi semnate cu TPBI, intrand astfel in vigoare prevederile acestora.”

Ce ni se promite?

  • Conditii mai bune de calatorie, confort, iluminare corespunzatoare si igienizare permanenta a vehiculelor;
  • Monitorizarea mult mai stricta de catre TPBI a serviciilor oferite de operatorii de transport (respectarea orarului de circulatie, comportamentul angajatilor, conditii de calatorie etc) si sanctionarea celor care nu respecta termenii contractuali. Astfel, conducatorii de vehicule vor fi obligati sa respecte timpii de sosire in statii si nu vor mai circula grupat;
  • Imbunatatirea relatiei cu calatorii, prin crearea unei platforme comune pentru operatori si autoritatea contractanta (TPBI) prin care toate petitiile, sugestiile, solicitarile, reclamatiile vor putea fi inregistrate si urmarite de petitionar, pe baza unui cod. Acest lucru va permite TPBI sa observe daca o anumita sesizare sau nemultumire devine simptomatica pentru un anumit operator ori pentru o anumita zona si va putea lua masuri de indreptare mai rapid;
  • Operatorii vor beneficia de oportunitati pentru a dobandi vehicule cu norme reduse de poluare, in vederea eliminarii noxelor;
  • Vor putea fi accesate finantari, inclusiv din fonduri europene, pentru innoirea flotei de transport sau pentru alte proiecte pe termen lung.

Sedinta CGMB de ieri a fost una cu scantei, in conditiile in care opozitia (PSD, evident) a criticat propunerea de delegare a serviciilor de transport public. Dar, ce sa vezi, la vot, 50 din cei 55 de consilieri si-au dat acordul pentru proiectul de hotarare. Incurcate sunt caile politicii.

Acum, tot ce putem spera noi este ca intr-adevar transportul public din Bucuresti sa se schimbe in bine. Nu peste noapte, dar daca se poate in timpul vietii noastre…

Surse: PMB / TPBI

Leave a Reply

Your email address will not be published.

13 − three =