Stiti bine daca ati urmarit Sectorul4LIVE ca am scris si noi despre incidentul din statia Dristor, cand o tanara a fost impinsa pe sinele de metrou de catre o persoana cu probleme psihice. Nu mai reluam povestea tragediei, o cunoaste toata lumea. Problema reala care ramane insa in actualitate este ce se poate face, la modul concret si cat mai rapid, pentru limitarea sau chiar eliminarea unor astfel de incidente dramatice. Dupa cum se stie, crima de la metrou este doar unul dintre evenimentele de nedorit care au avut loc la metrou. Periodic, aflam de sinucideri in diferite statii de metrou din Capitala. Crima de la Dristor nu a facut altceva decat sa atraga atentia opiniei publice, dar si celor de la Metrorex si Politiei, in cel mai brutal mod cu putinta, din pacate, ca trebuie facut ceva cu siguranta calatorilor, a noastra, a tuturor celor care folosesc metroul pentru a se deplasa prin oras. Am constatat ca situatia este si mai grava decat ne imaginam pentru ca, desi speram, ca tot bucuresteanul care circula cu metroul, ca se vor aplica rapid o serie de masuri care limiteze accidentele, exista un blocaj incredibil si o lipsa totala de viziune. Daca va amintiti, dupa crima de la Dristor, oficialii Metrorex afirmau ca in statii se vor monta, incepand cu acest an, panouri de protesctie pe marginea peroanelor, astfel incat sa fie eliminat pericolul ca oameni sa cada pe sine.
Desigur, regia venea cu astfel de promisiuni dupa ce vreo 30.000 de bucuresteni semnau o petitie online prin care se cerea tocmai montarea acelor scuturi de siguranta si a unor camere performante de monitorizare. Daca treaba cu acele camere de monitorizare (atentie, performante, nu cele mai ieftine posibile!) se poate face, cu parapetii de protectie care ar trebui sa impiedice orice act suicidal sau tentativa de omor, lucrurile nu sunt deloc simple. In Romania nu sunt simple, pentru ca prin tari civilizate cu adevarat, masurile astea au fost adoptate de foarte mult timp si chiar functioneaza. Dar, nu traim in Paris sau in Tokio, ci in Bucuresti, iar la noi trebuie sa apara o problema, un obstacol, ceva de care sa ne putem plange batandu-i obrazul destinului nemernic care lucreaza impotriva noastra…
Intr-un interviu acordat recent celor de la Agerpres, un specialist in siguranta feroviara atrage atentia ca portile de siguranta, parapetii, ori cum vreti sa le mai spuneti, nu pot fi montate in toate statiile de metrou. Infrastructura actuala din multe statii de metrou este principala cauza: “Nu pot fi implementate asemenea panouri fara a fi efectuate modificari substantiale structurale si ale echipamentelor aferente statiilor. Trebuie sa ne intrebam serios daca un demers de acest fel se preteaza si daca poate fi sustinut financiar de metroul bucurestean. Care ar fi bilantul avantajelor si dezavantajelor, riscurilor reduse si al celor generate ulterior?“, declara, pentru agentia de presa Agerpres, citata de catre B365.ro, Viorel Lucaci, inspector de stat la Autoritatea de Siguranta Feroviara Romana (ASFR).
Specialistul mai considera ca pentru implementarea sistemelor de siguranta, care sunt de mai multe tipuri, “se impun modificari constructive semnificative, atat ale statiilor, cat si ale ramelor de metrou, cu toate costurile suplimentare si implicatiile rezultate de aici“. Inspectorul puncteaza foarte bine, insa, si o situatie care nu trebuie scapata din vedere: defectarea unor astfel de elemente de siguranta (aparitia unor avarii la portile parapetilor) si care, pe buna dreptate, ar putea avea consecinte dramatice in cazul aparitiei nevoii de evacuare rapida a calatorilor din trenurile de metrou. Concluzia, pe scurt, este trasa tot de catre specialistul in siguranta feroviara: dotarea peroanelor cu sisteme de siguranta nu poate fi facuta decat dupa realizarea foarte atenta a unor studii detaliate pentru fiecare statie de metrou in parte. Nu vrem sa ne intrebam cat ar costa si cat timp ar consuma astfel de studii, mai ales daca sunt facute cu simtul raspunderii…
Piedon nu are voie sa fie ales in functii publice
January 29, 2018 at 9:39 pm
Cristian Popescu Piedone a fost condamnat, marţi, la un an de închisoare cu suspendare de către magistraţii Judecătoriei Sectorului 4, fostul edil fiind găsit vinovat de săvârşirea infracţiunii de folosire a funcţiei pentru favorizarea unor persoane, decizia instanţei nefiind definitivă.
Prin decizia de marţi a instanţei de judecată, s-a dispus schimbarea încadrării juridice. Astfel, Piedone a fost condamnat pentru folosirea funcţiei pentru favorizarea unor persoane, nu pentru conflict de interese, infracţiune cu care fusese trimis în faţa judecătorilor de către procurori.
„Stabileşte o pedeapsă de un an închisoare în sarcina inculpatului Popescu Cristian Victor Piedone, pentru săvârşirea infracţiunii de folosirea funcţiei pentru favorizarea unor persoane (11 acte materiale, în legătură cu actele emise pentru SC God Trust Enterprises SRL, SC Sport Team Kart SRL, SC Chocoland SRL). (…) Amână aplicarea pedepsei închisorii de un an, a pedepsei complementare şi a pedepsei accesorii, pe un termen de supraveghere stabilit, de doi ani, de la data rămânerii definitive a prezentei hotărâri”, se arată în decizia instanţei Judecătoriei Sectorului 4.
Totodată, instanţa a decis că, pe o perioadă de doi ani, după executarea pedepsei de un an, Piedone nu are dreptul de a fi ales în autorităţile publice sau în orice alte funcţii publice şi de a ocupa o funcţie care implică exerciţiul autorităţii de stat.
Decizia de marţi nu este definitivă.
Fostul edil al Sectorului 4 a fost trimis în judecată pentru conflict de interese în legătură cu autorizaţii pe care le-ar fi semnat în calitate de primar pentru firme la care copiii acestuia sunt administratori sau asociaţi. Mediafax
administrator
January 30, 2018 at 1:33 am
Stire din 31 octrombrie 2017…