Trenul metropolitan promis in campania electorala va costa 570 de milioane de euro si va circula din 2024

Trenul metropolitan

Trenul Metropolitan sau „metroul de suprafata”, promis in campania electorala de anul trecut, este o investitie estimata la 570 de milioane de euro si va cuprinde 16 linii de tren cu o lungime totala de 545 km. Potrivit Economedia, din cele 570 de milioane de euro, cea mai mare parte – 400 de milioane de euro – reprezinta achizitia de material rulant, in timp ce aproximativ 170 de milioane de euro reprezinta investitiile in sistemele de infrastructura.

Trenul Metropolitan va circula din 2024, au anuntat intr-o conferinta de presa reprezentantii Asociatiei de Dezvoltare Intercomunitara pentru Transport Public Bucuresti – Ilfov (TPBI), care coordoneaza proiectul. Insa, trebuie precizat ca intr-o prima faza vorbim despre un proiect pilot, asa numitul metoru de suprafata urmand sa foloseasca vechile garnituri de la CFR Calatori. Asta cel putin pana cand se vor semna contactele de achizitie a unor trenuri noi.

“Pentru introducerea serviciilor de tren urban si metropolitan, TPBI a tinut cont de reteaua feroviara istorica din zona. Astfel, au fost propuse sa functioneze 16 servicii (linii). Intr-o prima faza, prin utilizarea infrastructurii feroviare existente, va putea fi asigurata o viteza comerciala ridicata (peste 40 km/h).

Prin realizarea investitiilor necesare pentru introducerea si, ulterior, dezvoltarea serviciilor de tren urban si metropolitan Bucuresti – Ilfov se urmareste crearea unei noi alternative la transportul cu masina personala in Regiunea Bucuresti – Ilfov.

Totodata, vor fi redusi timpii de calatorie necesari navetei, asigurandu-se o legatura de transport intre localitati, in interiorul Capitalei, precum si intre Aeroportul International „Henri Coanda” si celelalte localitati din Regiune, inclusiv catre polul de cercetare de la Magurele si zonele turistice Snagov si Cernica. Un alt efect ar fi implementarea unor proiecte de regenerare urbana in zona de cale ferata, precum si crearea de noi oportunitati pe piata fortei de munca, “ potrivit unui comunciat de presa al TPBI

Sunt propuse 16 servicii (18 linii): (1) Gara de Vest – Razoare – Progresu – Jilava – Vidra; (2) Gara de Nord – Gara de Vest – Progresul – Veseliei; (3) Gara de Nord – Pantelimon – Progresul – Veseliei; (4) Gara Obor – Chiajna – Gara de Vest – Cotroceni; (5) Gara Obor – Jilava – Gara de Vest – Cotroceni; (6) Orbital Bucuresti; (7) Gara de Nord – Aeroport T1; (8) Gara Obor – Aeroport T1; (9) Gara Obor – Gara Baneasa – Aeroport T1; (10) Gara Obor – Tunari – Aeroport T1; (11) Gara de Nord – Aeroport T2; (12) Gara de Nord – Chitila – Scrovistea; (13) Gara Obor – Branesti – Islaz; (14) Gara de Nord – Chiajna – Domnesti; (15) Gara de Nord – Chitila – Sabareni; (16) Gara de Nord – Mogosoaia – Gradistea; (17) Gara de Nord – Caciulati – Snagov; (18) Titan Sud – Tanganu.”

Potrivit Economedia, sunt preconizate urmatoarele investitii:

Modernizare statii (peroane, pasaje pietonale, cladiri, ITS, regenerare urbana); Constructie statii noi; Modernizare treceri la nivel; Constructie pasaje rutiere denivelate; Cresterea capacitatii feroviare (modernizare aparate de cale, introducere de aparate de cale noi, modernizare bretele etc.); Lucrari de constructie linie noua; Lucrari de reinnoire/modernizare cale de rulare; Investitii in sisteme si subsisteme destinate tractiunii ce asigura neutralitatea climatica (ca de exemplu, dar fara a se limita la sisteme de catenara si statii transformare electrica); Achizitii material rulant in tractiune electrica.

Surse: TPBI / Economedia

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată.

4 × three =