O initiativa foarte buna a consilierilor PNL: semnalizare luminoasa a trecerilor de pietoni nesemaforizate

trecerilor de pietoni

Un proiect de hotarare al consilierilor PNL, care propune semnalizarea luminoasa a trecerilor de pietoni, a fost adoptat astazi, in cadrul sedintei Consiliului General al Municipiului Bucuresti (CGMB). Proiectul adoptat astazi se refera la realizarea, intr-o prima faza, a unor studii de fezabilitate pentru identificarea solutiilor tehnice de iluminare si semnalizare luminoasa a trecerilor de pietoni care nu sunt semaforizate. Oricum, primul pas a fost facut, iar perspectiva de a se rezolva aceasta problema nu poate decat sa ne bucure, mai ales ca in sectorul 4, de exemplu, exista foarte multe astfel de treceri de pietoni care nu dispun de semaforizare si care reprezinta un adevarat risc pentru pietoni. Din pacate, insa, avem si o veste mai putin buna: sistemul de semnalizare luminoasa va fi implementat intai pe arterele importante aflate in administrarea CGMB si abia apoi proiectul ar putea fi extins la nivelul retelelor stradale ale sectoarelor…

Pe Sectorul4LIVE am primit o multime de mesaje de la cititorii care ne vorbesc de diferite treceri de pietoni pe care soferii nu le respecta pentru ca acestea nu sunt semnalizate deloc, iar marcajele sunt, in multe cazuri, sterse.

In expunerea de motive, semnata de consilierii municipali PNL, se mentioneaza ca peste tot in lume zonele cu treceri de pietoni reprezinta un risc crescut de accidente rutiere, atat pe timp de zi, cat si noaptea, iar singura solutie pentru reducerea riscului producerii unor tragedii este semnalizarea luminoasa.

CITESTE SI: Inca un accident pe o trecere de pietoni de pe Metalurgiei. Apel al cititorilor nostri catre autoritati

Potrivit proiectului citat de Agerpres, sistemul de iluminare si semnalizare ar urma sa fie compus din stalpi echipati cu corpuri de iluminat cu tehnologie LED cu putere de 270W si lumina alba-rece, amplasasi de o parte si de alta a trecerii de pietoni (fluxul luminos va fi concentrat pe trecerea de pietoni pentru realizarea unui contrast intre iluminatul stradal si zona de traversare); markeri luminosi cu tehnologie LED, incastrati in carosabil, cu lumina galbena intermitenta; doi senzori de miscare amplasati pe stalpi, pentru detectia pietonilor.

Conform datelor Directiei Generale de Politie, anul trecut in Capitala s-au produs 1.597 de accidente rutiere in care au fost implicati pietoni, soldate cu 47 de persoane decedate.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

2 − one =